dimarts, 18 de desembre del 2007

LLIBRES

La setmana passada vaig acabar de llegir dos llibres: la biografia d'en Jordi Pujol i Fins que et trovi den Jonh Irving.

Sempre acostumo a llegir dos llibre alhora, i a vegades tres.

Tinc llibres de llit i de sofà. Els de llit solen ser noveles i si pot ser que no pesin gaire. Per llegir al sofà trio biografies o assajos que em permeten tenir la tele engegada o qualsevol fressa sense perdre el fil.

Aquest dos però han sigut de sofà, un perquè ja hi anava destinant i l'altre perquè és un totxo. Al llit ara hi tinc un de la saga de l'Alatristre.

El llibre d'en Pujol m'ha agradat molt, està ben escrit i prova d'aixó almenys per mi, és que no el podia deixar; del sofà al cuina, de la cuina al bany i del bany al sofà.

M'ha agradat entendre el seu compromís amb Catalunya que m'ha fet l'afecte que no és postís.

També està bé coneixer la part de formació i estudi que més tart es va convertir en discurs polític, tot i que aquest només té alguna coincidència amb el meu.

En sembla que dins el mon polític és un bon home que sabia transmetre confiança.

L'he de tornar a llegir.

Qué dir d'en Jonh Irving. És de llarg l'escriptor que m'agrada més en llengua estrangera, amb permís de la Jane Austin i en Gabriel Garcia Marquez. Els seus llibres "La Dona Difícil", "Prínceps de Maine reis de Nova Anglarerra" (Pel.licula : Las Normas de la Casa de la Sidra) són dels que m'han agrada més, tot i que els seus arguments a vegades poden semblar surrealistes, una mica com les pel.licules de l'Almodovar, peró els fa servir per explicar emocions i reaccions humanes que a vegades passem per alt.

I sobretot m'agraden les descripcions molt naturals i reals, gota bucòliques i pesades.
Aquest últim no el posaria al nivell de La Dona Difícil peró quasi. Un consell que jo he seguit: la part dels tatuatges es pot llegir en diagonal i no perdre en cap moment el fil ni el sentit de la narració.
El tornaré a llegir.

4 comentaris:

massafressa ha dit...

T'ho tenies molt amagat això que havies activat el bloc.
Molt bé.
M'agrada el canvi de fons.

Anònim ha dit...

Ui, molt maco, però jo faria les lletres gris fosc. I aquest verd tan llampant dels títols, no, no, gris clar, o millor, marró fosc. I aquestes coloraines dels costats... uf, també gris. O millor, si es pot, el fons negre brillant i els textos negre mate. I a les fotos els hi aplicaria un filtre de Photoshop perquè quedessin més sinistres i ja tindriem els blocs de la família monster. És que sou l'alegria de la huerta...

Anònim ha dit...

Ui, molt maco, però jo faria les lletres gris fosc. I aquest verd tan llampant dels títols, no, no, gris clar, o millor, marró fosc. I aquestes coloraines dels costats... uf, també gris. O millor, si es pot, el fons negre brillant i els textos negre mate. I a les fotos els hi aplicaria un filtre de Photoshop perquè quedessin més sinistres i ja tindriem els blocs de la família monster. És que sou l'alegria de la huerta...

tat ha dit...

Albert em queda molt per arribar a la sinistresa ( és diu axis?) d'en Pere, es prodria dir que progresso adequadament!!!